ycnucági 2009.07.15. 01:32

Tomi irja:

Fejezetek egy dishwasher életéböl

Woodstock

Az az igazság, hogy én már otthon kiszúrtam, mikozben kerestem a terkepen a taborunkat, hogy Woodstock egy kopesre van tolunk, es egybol tudtam, hogy nekem oda biztosan el kell mennem. A tabor elejen mondtak nekunk, hogy az irodaba van egy mappa tele otletekkel, hogy hova lehet menni szabadnapokon. Meg is talaltuk benne Woodstockot, megneztuk hogyan kell odajutni (45 perc busszal), de az egy oldalas ismertetot mar lustak voltunk elolvasni, bar annak gyanusnak kellett volna lenni, hogy nagy betukkel oda volt irva: Forget the bird, forget the festival! Nem ertettem, hogy ez mit akar jelenteni ugyhogy nem is torodtem vele. A buszon a helyi farmerek nagyon csodalkoztak, amikor meglattak hogy tele lett a busz, gondolom itt nem surun tortenik ilyesmi. Azt is akkor tudtam meg, hogy errefele nincsenek megallok, hanem integetni kell a busznak es akkor megall. A háromnegyed oras ut utan egy kellemes kis teren szalltunk le woodstock kozepen. Nem volt tul sok ember, csak ket hosszu szakallu szakadt fatyolos tekintetu hippi ult mozdulatlanul egy-egy padon. Na, helyben vagyunk gondoltam, akkor most nezzuk meg a helyet ahol a fesztival volt. Setalgattunk ossze vissza, nezelodtunk de hamar ra kellet jonnom, hogy itt gyakorlatilag csak ettermek es szuvenirshopok vannak egymas hegyen hatan. Beneztunk egy ket boltba, voltak szarok, meg voltak eleg jok is. Minden tele volt woodstockos, zenekaros ruhakkal, ekszerekkel jatekokkal meg mindenfele fustolokkel stb. Az egyik uzletben volt egy tabla amit elolvastam es vegleg elment a kedvem az elettol. Le volt irva, hogy a fesztival igazabol nem is Woodstockban volt, hanem 50 merfolddel arreb egy masik falunal, szoval lemondhattam arrol hogy lassam a helyet. Mi a francnak hivjak akkor woodstock festivalnak? Megkérdeztem, hogy legalabb egy muzeum vagy keptar van e ahol filmet vagy fotokat lehet nezni a festivalrol de semmi sincs. Olyan buszken aruljak a woodstockos polokat meg fotokat aztan nem kepesek egy nyamvadt kiallitast csinalni az idelatogato naiv, tudatlan turistanak. Eleg bosszanto volt. Mergemben azert vettem gyorsan egy rohadt meno Stones-os penztarcat, hogy enyhitsem banatom:D Ezutan egesz nap csak setalgattunk, meg kocsikat fotoztunk meg arra gondoltunk, hogy meg mindig jobb mint mosogatni. Kulon poen volt, hogy ket nappal a latogatasunk elott halt meg Jacko es mar akasztottak is ki a polcokra a polokat a kepevel meg 2009 es evszammal...Miutan visszamentunk Phoeniciaba meg volt 3 orank a visszaindulasig ugyhogy vettunk par sort a supermarketbe es beultunk a hid ala. Ennyi

Kocsmázás

Az a helyzet, hogy nagy mázlink van a kocsmázás terén. Minden kedden, csütortokon es vasarnap bar day van, ami azt jelenti, hogy munka utan fel 9kor jonnek ertunk hatalmas sarga iskolabuszok (őseredeti klasszikus) és elvisznek minket a bárba. Két hely kozul lehet valasztani: van a phoenicia-i bar, ami nem tuljo, mondhatni szar, meg van a boiceville-i hely, na az mar jobb. Phoenicia kozelebb van (kb 15 perc busszal) de nem tul hangulatos hely, inkabb etterem, mint kocsma. A masodik allomas boiceville. Ez egy igazi (fustosnek nem fustos mert nem lehet cigizni) falusi kocsma zenegeppel, sok ferohellyel es nagy asztalokkal. A kidobóemberekkel, meg a kocsmarossal le van beszelve, hogy ezeken a napokon erkeznek a fiatalok a Timber Lake Camp-bol, ugyhogy mindenkit beengednek korhatarra valo tekintet nelkul. Az ID-t azert mindig megnezik, hogy a latszatot fenntartsak, ha egy rendor epp arra jar, aztan mosolyogva nyomjak a kezedre a pink karszalagot, ami azt jelenti, hogy vehetsz piat. A tortenethez hozzatartozik, hogy amikor eloszor mentunk a barba, Marci (szinten 20 eves) es en lemaradtunka tobbiektol, mert a buszon pakoltuk a soroket a taskaba amiket otthonra vettunk. Igy a nagy csoport utan mentunk egy par percel es nagyon meglepodtunk, amikor elkertek az ID-t. (Meg nem tudtuk hogy megy ez) Gyorsan visszafordultunk es eloldalogtunk. Eloszor nagyon idegesek lettunk, mivel a buspass-ert 50 dolcsit kertek el a szemetek, és azt hittuk, hogy foloslegesen vettuk meg egesz nyarra. Nagy elkeseredesunkben leultunk a kocsma melle a parkoloba, elkezdtuk inni a tartaleksoroket és azon gondolkoztunk, hogy a tobbiek hogyan jutottak be. Kozben persze vegig paraztunk, hogy nehogy jojjon a rendor. Nem is kellett sokat varni es mar lattuk is az elso rendorautot, amint a tolunk 10 meterre levo uton suhan el. Aztan 5 percen belul jott a kovetkezo, sot meg egy harmadik is jott es konkretan elottunk kapcsolta be a szirenajat. Nagyot nyeltunk es vartunk, de szerencsere nem fordult vissza. Utana mondanom sem kell elegge gyorsan ittuk a sorunket, mert hat ugye kidobni megsem fogjuk aztan pont amikor vegeztunk, kijott a kocsmaros neni, hogy legyunk olyan jok es menjunk mar be a kocsmaba, vagy menjunk hatra, mert igy zaros hataridon belul el fognak kapni minket a zsaruk. Nagyon megkonnyebbultunk, es vegre csatlakoztunk a tobbiekhez a barban. Nem sokkal kesobb megerkeztek a counselor-ok (ok egy oraval kesobb indulnak a gyerekek miatt, es egy oraval kesobb mennek haza) es egybol hatalmas hepaj kerekedett. Az amcsik meg a sorozesbol is igazi orjongest csinalnak. A feladat, hogy egy pohar sort kell meginni huzora es a tobbiek kozben orditjak hogy ho -ho -ho -ho addig amig el nem fogy. Az igazan menok az ures poharat a fejuk fole emelik szajjal lefele, mutatva, hogy tenyleg meg birtak inni a sort. Eszmeletlen... 11 kor indulunk haza, de a partynak ekkor meg nincs vege, mert a buszsofor rohadt jo arc es megengedi, hogy a maradek soroket folvigyuk a buszra, nyomatja a zenet, szoval igazi bulibusszal megyunk hazaig. Ekkor rendszerint mar mi is uvoltozunk :D

Medvelesen

 

A tabor teruleten van ket to is, de horgaszni sajnos egyikben sem lehet. Ez nagyon szomoru, mert igazi eldugott vizek, Andris te tudod mire gondolok... Na mindegy, lenyeg a lenyeg, hogy talaltam egy uj hobbit, ami hasonloan izgalmas, mint a pecazas. Az elso talalkozasunk a medvevel nagyon izgalmas volt, de sajna nem tudtam jo kepeket csinalni roluk. Eltokelt szandekom volt, hogy csinaljak egy ket igazan jo medvefotót. Egyik este (azthiszem pont a bar utan tartottunk egy kis afterpartit) hallottuk hogy nagy mozgas van a haz mogotti kukanal. A hatsoajton kilestunk es lattuk a medvet, ahogy folboritja a kukat es kaja utan kutat benne. Mondanom sem kell, hogy par masodperc mulva mindenki kiozonlott, hogy megnezze a medvet, ugyhogy gyorsan vissza is vonult az erdobe. Annyi idom volt, hogy par kepet ellojjek, es ez eleg volt ahhoz, hogy rájöjjek, hogy szar se latszik, mert tul sotet van, a vakum meg tul gyenge. Az autofokusz sem mukodott rendesen ilyen sotetben, szoval mindent atalitottam manualra, ahogy az igazi profik nyomjak és elhataroztam, hogy kozelebbmegyek a mackohoz. Pecás multom azt sugta, hogy elobb etessek be, mert anelkul nem lesz kapas, ugyhogy visszamentem a dormba es kihoztam par szelet pizzat. Mar csak a megfelelo poziciot kellett megtalalnom, ahol eleg kozel vagyok a kukahoz, de megsem vagyok tul feltuno. Nagy mazlim volt, mert a kuka mellett parkolt egy jo nagy pickup, aminek a platojarol, mint egy paholybol lattam be a terepet. Folmasztam, leultem, lottem par probakepet, mindent beallitottam es feszulten figyelve vartam a kapast. A medve nem ment messzire, mert folyamatosan lehetett hallani ahogy mozgolodik az erdoben. Nem is telt el sok ido es meglattam a hang forrasat, egy nagy fekete árnyat. Szépen ovatosan kozelitett szaglaszva meg pruszkolve (nem is tudtam, hogy a medvek ilyen hangokat adnak ki) Eloszor kicsit befostam, mert tényleg iszonyatosan közel voltam kb 3-4 meterre, o viszont nem nagyon felt. Megvartam amig odaert a kajahoz, aztan elkezdtem gondolkozni, hogy jo ötlet e belevakuzni egy ehes medve arcaba. Amig csak az objektiven keresztul figyeltem, addig olyan volt, mintha egy termeszetfilm kockai porognenek elottem, de amint elemeltem a gepet az arcomtol radobbentem, ez bizony a kokemeny valosag. Felmertem a lehetseges menekuloutvonalakat (eszembejutott az erdekes teny, hogy a medve rovid tavon sokkal gyorsabban fut az embernel) majd remego ujjakkal exponaltam. Hatalmas villanas...a vaku villamkent hasitott bele az ej sotetjebe, kiharapva egy paranyi darabot az ejszaka roppant birodalmabol. Az allat lassan folnezett, vart egy kicsit, majd nagy meglepetesemre, mint ha mi sem tortent volna folytatta a kotoraszast a szemetben. Nagyon megkonnyebbultem, hogy nem kell megbirkoznom a medvevel es most mar csak a fotozasra koncentraltam. Egymas utan lottem a kepeket a medve meg szepen pozolt nekem. Egyedul akkor ijedt meg, amikor a fejet mar teljesen belenyomta a kukaba, igy nem latta a feny forrasat, nem tudta hol vagyok. Nagy horkantasok kozepette rohant vissza a fak surujebe, de nem ment messzire es rovidesen megint megjelent az etetesen. Nagyon jol elszorakoztunk, aztan amikor ugy dontottem hogy mostmar bekenhagyom, lassan lemasztam a kocsirol es eloldalogtam a dorm fele. Hatalmas elmeny volt. A kepeket vegignezve csalodtam egy kicsit, mert rengeteg eletlen es hasznalhatatlan kep keszult, de azert lett egy ket jo is. A ket kedvencem a medve a pizzaszelettel, (sajnos ez is eletlen) meg a stones-os nyelvkioltos kep. Szoval jo moka volt. Azota megegyszer probaltunk fotokat csinalni, de sajnos nem volt ott a kocsi, igy egy grillsuto moge bujva vartuk a medveket Petivel. A konyharol szerzett lazacbőrt, ami nagyon jo csalinak bizonyult. A para csak az volt, hogy most egy joval nagyobb es morcosabb medve jelentkezett az etetesen. A bundaja sok helyen meg volt tepve ebbol arra kovetkeztettunk, hogy ez egy igazi harcias him medve lehet. Most meg tobbet vacilaltam, mielott elsutottem a gepet, nem volt ott a nagy kocsi, ami egy kis biztonsagerzetet adott volna. Vartunk meg egy keveset aztan Peti azt mondta egyszer elunk ugyhogy fotoztam. A vaku igazabol ot sem zavarta meg nagyon, de azert joval gyanakvobban nezett felenk mint a masik. Sajnos tul messze voltunk tole, a fedezek mogul meg nem akartunk kimenni, ezert nem is csinaltam tobb kepet, folosleges lett volna. Neztuk egy darabig, majd szepen csondben visszamentunk a dormba.

Sha

Sha az egyik szakacsunk, (nem tudom hogy irja a nevet rendesen) nagyon jo fej feka srac. Ha jol emlekszem 28 eves es igazi gengszter, (sajat allitasa szerint:D) Az elso napokban furcsalltam, hogy egesz nap ugy nez ki mint aki be van tepve, de aztan megnyugtatott, hogy tenyleg egesz nap be van tepve. All right then! mondom. Tenyleg nagyon rendes egyebkent, at szoktunk menni hozza zenethallgatni, megmutatta a sajat szamaikat. (termeszetesen igazi gangsta rap) Elmeselte, hogy ez az utolso eve itt a taborba aztan csak a reppelest fogja nyomni, mert vannak jo kapcsolatai es be fog futni. Valoban igenyesen osszerakott jo szamaik vannak, meg is kertem, hogy irjon nekem egy cd-t belole.

Mr. Brown

Mr. Brown, Mr. B vagy Al Brown, kinek mi tetszik, a headchef es o is hatalmas forma. Szerintem o a legoregebb a taborban (70 korül lehet) o is fekete es olyan hosszu kezei vannak mint allat. Sha szerint meg nala is sokkal nagyobb gengszter volt fiatal koraban. (Egyes pletykak szerint meg Al Capone-vel is dolgozott). Mindig normalis, nem idegeskedik, munka kozben pikans dolgokat mond a lanyoknak aztan jokat nevet, hogy elpirulnak szoval tenyleg rendben van. Egyszer megkerte Petit, Akost es Robit (a feketemosogato csapat), hogy pucoljak ki a nagy kinti grillsutot, amit ok meg is csinaltak, es Al Brown cserebe meghivta oket a bunkjaba egy kis vodkazasra munka utan. Ezt a jo szokasat azota rendszeresitette, es a nehezebb napok utan atmegyunk hozza egy kis beszelgetesre, ami kozben itat minket kemenyen:D. (Ugyan en nem feketemoso vagyok, de mivel nem akartam kimaradni a jobol ezert en is veluk mentem a masodik alkalommal.) Hihetetlen sztorikat mesel a taborrol az itt dolgozokrol, meg az igazgatorol, nagyon vicces ahogy oltja oket. Az egyik peldaul az volt, hogy evekkel ezelott egyik este odament hozza Jacobs a taborigazgato es megkerdezte, hogy miert nem tiszteli ot. Erre Al azt felelte, hogy dolgozik neki, mi kell meg ezen kivul, és hogy segget nyalni es dolgozni egyszerre nem fog, igy inkabb csak dolgozik. Jo fej az oreg. 25 eve dolgozik itt a taborban, ugyhogy van tapasztalata rendesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://enkiszalltam.blog.hu/api/trackback/id/tr991246897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsozy bácsi 2009.07.15. 17:48:58

majd tagollyá h Annuska is el tudja olvasni :)

boribobo 2009.07.15. 19:18:25

a woodstock-os cucc elég közkeletű pedig, már hogy nem ott volt, bizti nagyon illúzióromboló a hely, de azért én örülnék az ilyesfajta bazároknak:)
andris vigyáz a héten az öcsédre, ma én is megismerhettem, lövöldöztük vizipisztollyal a vaneket meg nyomtunk egy spongybob monopolyt:)cuki srác!

Manubaba 2009.07.15. 20:13:16

a medvevadászat nagyon tetszett!!! :D

papper-apa 2009.07.15. 21:43:00

Izgi volt még olvasni is a medvés storyt, én biztos talpig beszartam volna, ha rám néz egy ilyen vadállat.
A vodkával, meg a sörrel pedig csak óvatosan, még ha kiszolgálnak is a bárban. Ágiéknak javult valamit a helyzete a kis yenki csajokkal?
Remélem, hogy te is letetted a cigit ilyen nehéz gazdasági és fizikai helyzetben!
Apa, Anikó
süti beállítások módosítása